„Antras žingsnis darželiams“ – socialinių emocinių įgūdžių programa

Skirta: 4–5 metų vaikams

„Antras žingsnis darželiams“ – tarptautinė programa, padedanti vaikams mokytis atpažinti ir valdyti emocijas, užmegzti draugiškus santykius, spręsti konfliktus bei pasirengti sėkmingam mokyklos startui.

Tikslai:

  • Ugdyti savireguliacijos įgūdžius ir socialines-emocines kompetencijas.

  • Mažinti netinkamo elgesio atvejus.

  • Stiprinti pasirengimą mokyklai ir socialinę sėkmę.

Programą Lietuvoje įgyvendina Paramos vaikams centras.
Daugiau informacijos: www.pvc.lt

 

 

 

Zipio draugai

Vilniaus lopšelis-darželis „Molinukas“ nuo 2004 m. dalyvauja tarptautinėje programoje „Zipio draugai“, kurios tikslas – padėti 5–7 metų vaikams įgyti socialinių bei emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų, stiprinant jų emocinę gerovę ir tarpusavio santykius.

Programa moko vaikus atpažinti bei įvardyti savo jausmus, rasti tinkamus būdus spręsti konfliktus, įveikti stresines situacijas ir stiprinti pasitikėjimą savimi. Įgytos žinios ir įgūdžiai padeda vaikams geriau prisitaikyti darželio bendruomenėje, užmegzti draugiškus santykius ir sėkmingiau įveikti įvairius gyvenimo iššūkius.

Plačiau apie programą skaitykite čia: www.vaikolabui.lt/zipio-draugai

 

„Sveikatos želmenėliai“

Vilniaus lopšelis-darželis „Molinukas“ nuo 2007 metų yra Respublikinės ikimokyklinių įstaigų darbuotojų asociacijos (RĮIDA) „Sveikatos želmenėliai“ narys.

Šios asociacijos tikslas – telkti ikimokyklinių ugdymo įstaigų bendruomenes, kad bendromis pastangomis būtų stiprinama vaikų sveikata, gilinamos žinios ir įgūdžiai, kuriami nuoseklūs, integruoti bei veiksmingi sveikatos stiprinimo sprendimai.

Dalyvavimas šiame tinkle suteikia galimybę nuolat tobulinti sveikatos ugdymo veiklas, dalintis gerąja patirtimi ir prisidėti prie visapusiškos vaikų gerovės.

Plačiau apie asociaciją „Sveikatos želmenėliai“ skaitykite čia: http://szelmeneliai.lt/

 

 

 

Sveikas maistas – sveikas vaikas

Rūpinamės, kad kiekviena diena „Molinuke“ būtų ne tik kupina smagių akimirkų, bet ir sveiko, subalansuoto maisto. Tikime, kad tinkami mitybos įpročiai formuojasi nuo mažens, todėl stengiamės vaikams suteikti galimybę ragauti įvairius, kokybiškus produktus bei ugdyti jų teigiamą požiūrį į sveiką gyvenimo būdą.

Vilniaus lopšelis-darželis „Molinukas“ jau daugelį metų aktyviai dalyvauja Europos Sąjungos mokykloms skirtoje paramos programoje „Sveikas maistas – sveikas vaikas“, finansuojamoje iš Europos Sąjungos ir nacionalinio biudžeto lėšų. Programos tikslas – skatinti vaikų sveikos mitybos įpročius, gerinti jų mitybos kokybę bei formuoti teigiamą požiūrį į subalansuotą maistą nuo pat mažens.

Įstaiga programoje „Pienas vaikams“ dalyvauja nuo 2005 m. lapkričio 7 d., o iniciatyvoje „Vaisių vartojimo skatinimas mokyklose“ – nuo 2011 m. lapkričio 7 d. Šių programų dėka vaikai reguliariai gauna šviežių vaisių ir daržovių, pieno bei pieno produktų, taip praturtinant jų kasdienį racioną ir stiprinant sveikatą.

Ką tai reiškia mūsų vaikams?

  • Reguliarų šviežių vaisių ir daržovių tiekimą.

  • Pieno ir pieno produktų įtraukimą į mitybą.

  • Mažųjų supažindinimą su sveikos mitybos principais.

Ši programa padeda vaikams ne tik pažinti įvairius produktus, bet ir formuoti teigiamą požiūrį į sveiką maistą nuo pat mažens. Tokios iniciatyvos ne tik aprūpina vaikus kokybiškais produktais, bet ir suteikia žinių apie sveikos mitybos principus, supažindina su įvairiais maisto produktais bei ugdo ilgalaikius sveikos gyvensenos įpročius.

Plačiau apie programą skaitykite: www.pienasvaisiai.lt

 

 

„Sveikatiada“ – drauge už sveikesnę vaikystę

 

Vilniaus lopšelis‑darželis „Molinukas“ nuo 2019 metų aktyviai dalyvauja sveikatos ugdymo projekte „Sveikatiada“ – ilgalaikėje iniciatyvoje, skirtoje ikimokyklinukams ir mokyklinukams, ugdyti sveikos gyvensenos žinias ir įgūdžius.

„Sveikatiada“ – tai socialinė iniciatyva, kuria siekiama formuoti sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo įgūdžiais grįstą kultūrą mokymo įstaigų bendruomenėse. Ji remiasi nuomone, kad sveikai gyventi yra smagu, todėl veiklos vykdomos įtraukiant smagius renginius, žaidimus, viktorinas, mankštas, šokius, pusryčių fiestas ir kt.

Dalyvavimas projekte prisideda prie vaikų fizinio aktyvumo, sveikos mitybos ugdymo ir bendruomenės įsitraukimo skatinimo – tai puiki kompleksinė patirtis vaikams, tėvams ir pedagogams.

Sužinoti daugiau apie programą galite jų oficialioje svetainėje: sveikatiada.lt

 

„BE PATYČIŲ“

Nuo 2008 metų Vilniaus lopšelis-darželis „Molinukas“ yra „Vaikų linijos“ inicijuotos kampanijos „BE PATYČIŲ“ dalis. Mūsų tikslas – kurti aplinką, kurioje kiekvienas vaikas jaučiasi saugus, priimtas ir gerbiamas.

Kampanija siekia užkirsti kelią patyčioms ir smurtui, stiprinti vaikų gebėjimą suprasti kitus, spręsti konfliktus be agresijos ir kurti draugiškus santykius. Į šią iniciatyvą įtraukiami ne tik vaikai, bet ir tėvai bei pedagogai – juk draugiška, pagarbi bendruomenė prasideda nuo kiekvieno iš mūsų.

Kartu mokomės pastebėti, suprasti ir priimti vienas kitą, dalintis gerumu ir padėti tiems, kuriems to labiausiai reikia.

Daugiau apie kampaniją skaitykite: bepatyciu.lt

 

 

„Futboliukas”

Vilniaus lopšelis‑darželis „Molinukas“ dalyvauja žaismingoje ir aktyvaus judėjimo skatinimo programoje „Futboliukas“ nuo 2020 metų. Ši iniciatyva kviečia vaikus pažinti futbolą per žaidimus ir kūrybines veiklas, ugdo komandinius gebėjimus, draugiškumą, pagarbą ir sąžiningo žaidimo vertybes.

„Futboliukas“ – tai Lietuvos futbolo federacijos (LFF) iniciatyva, įgyvendinama kartu su Masinio futbolo asociacija (MaFA), skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikams. Jis vyksta tiek salėje, tiek lauke, dažnai naudojant 3×3 žaidimus netradicinėse erdvėse. Džiugina ne tik judesiu, bet ir kūrybišku turiniu – sportas čia dera su piešimu, užduotimis, interaktyviais iššūkiais ir mokymusi per žaidimą.

Vaikų gynimo dienos ”Futboliukas” namuose nuostatai (išsamiau žiūrėti čia)

Daugiau apie programą ir registracijos galimybes rasite oficialioje svetainėje: www.asfutboliukas.lt

 

 

 

Projektas „Kiekvieno vaiko sudėtingų emocinių patirčių transformavimas į darželio grupės psichologinio mikroklimato gerinimą ir emocinės brandos augimą“

 

Vilniaus lopšelis-darželis „Žiogelis“ kartu su partneriais pradėjo įgyvendinti projektą „Kiekvieno vaiko sudėtingų emocinių patirčių transformavimas į darželio grupės psichologinio mikroklimato gerinimą ir emocinės brandos augimą“ (Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-02-0070), finansuojamą iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

 

Projekto partneriai

  • Vilniaus lopšelis-darželis „Saulėtekis“

  • Vilniaus lopšelis-darželis „Molinukas“

  • Vilniaus lopšelis-darželis „Žuvėdra“

  • Trakų rajono Rykantų universalus daugiafunkcis centras

  • Vilniaus lopšelis-darželis „Giliukas“

Projekto biudžetas

  • Bendra suma: 117 611,65 Eur

  • Iš jų ES dalis: 115 254,50 Eur

Projekto įgyvendinimo laikotarpis

  • Pradžia: 2019 m. spalio 8 d.

  • Pabaiga: 2021 m. rugsėjo 30 d.

Projekto tikslas

Transformuoti kiekvieno vaiko sudėtingas emocines patirtis į darželio grupės psichologinio mikroklimato gerinimą ir emocinės brandos augimą, pasitelkiant inovatyvius psichodramos ir veiksmo sociogramos metodus.

Projekto uždaviniai

  • Atpažinti sudėtingas vaikų emocines patirtis ir transformuoti jas į teigiamus pokyčius grupės psichologiniame mikroklimate bei vaiko emocinėje brandoje.

  • Sukurti sistemą, leidžiančią sistemingai taikyti inovatyvius metodus, kad tokios patirtys būtų atpažįstamos ir sėkmingai transformuojamos.

Veiklos

Projekto metu planuota apmokyti 55 pedagogus psichodramos ir veiksmo sociogramos metodų, padedančių:

  • Atpažinti vaikų emocinius išgyvenimus.

  • Kurti palaikančią, bendradarbiavimu grįstą grupės aplinką.

  • Padėti vaikams augti emociškai ir socialiai.

Kodėl tai svarbu?

Vaikų sudėtingos emocinės patirtys (pavyzdžiui, brolio ar sesers gimimas, darželio ar gyvenamosios vietos keitimas, tėvų skyrybos, artimųjų emigracija, ligos ar netektys) gali turėti neigiamą poveikį emocinei raidai ir santykiams su bendraamžiais. Tokie išgyvenimai dažnai mažina vaikų motyvaciją, pasitikėjimą savimi, kelia elgesio sunkumų. Kiti grupės nariai neretai nesupranta tokio elgesio, todėl gali kilti atstūmimo situacijų.

Iki šio projekto Lietuvoje nebuvo kryptingų priemonių, orientuotų į tokių patirčių transformavimą į teigiamus grupės mikroklimato ir emocinės brandos pokyčius.

Laukiami rezultatai

  • Vaikai gebės geriau suvokti savo ir kitų vaidmenis, atpažinti jausmus, suprasti elgesio priežastis.

  • Sustiprės konfliktų sprendimo ir bendravimo įgūdžiai.

  • Auks empatijos jausmas.

  • Pagerės grupių psichologinis mikroklimatas.