Įtraukiojo ugdymo link: vertybės, požiūris ir susitarimai (vaizdo medžiaga)

 

 

2024 m. rugsėjį įsigaliojo Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo straipsnių pakeitimai ir papildymai, numatantys, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ar mokykloje) kartu su savo bendraamžiais.

 

Ä®traukusis ugdymas – tai kokybiÅ¡kas, kiekvienam vaikui pritaikytas ugdymas, grindžiamas personalizuotu požiÅ«riu, atitinkanÄiu individualias ugdymosi galias ir poreikius, užtikrinantis sÄ—kmÄ™ bei asmeninÄ™ pažangÄ…. Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į vaikų socialinÄ™, kultÅ«rinÄ™ ir mokymosi įvairovÄ™, o dÄ—mesys sutelkiamas į kliÅ«Äių ugdymuisi bei dalyvavimui Å¡vietime nustatymÄ… ir Å¡alinimÄ….

 

Ä®traukusis ugdymas – tai ne tik mokymosi bÅ«das, bet ir bendruomenÄ—s susitarimas, kuriame visi nariai prisideda prie aplinkos, kurioje kiekvienas vaikas jauÄiasi priimtas, saugus ir vertinamas.

 

KvieÄiame susipažinti su pateikta medžiaga – kartu kuriame aplinkÄ…, kurioje kiekvienas vaikas jauÄiasi matomas, vertinamas ir mylimas.

 

 

Aplinkos pritaikymas (nusiraminimo/sensoriniai kampeliai)

 

Å vietimo pagalba

 

Vaiko gerovÄ—s komisija

 

Å vietimo pagalbos specialistai

 

Vaiko raidos etapai

 

Specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas (Vilniaus pedagoginė psichologinė tarnyba)

 

Rekomendacijos pedagogams ir tÄ—vams bei globÄ—jams (Vilniaus pedagoginÄ— psichologinÄ— tarnyba)

 

Naudingos nuorodos iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos

 

 

Lietuvos įtraukties švietimo centro specialistai parengė lankstinukus tėvams.
Jei mokytojai rekomenduoja įvertinti vaiko ugdymosi poreikius, natūralu, kad gali kilti klausimų ir nerimo.

 

Lankstinukuose rasite aiÅ¡kiÄ… informacijÄ… apie vertinimo tikslÄ… (1. TÄ—vams apie ugdymosi poreikių vertinimÄ… – skaityti Äia), eigÄ… (2. TÄ—vams ugdymosi poreikių vertinimo eiga – skaityti Äia) mokykloje ir pedagoginÄ—je psichologinÄ—je tarnyboje, patarimus (3. TÄ—vams kaip parengti vaikÄ… pedagoginiam-psichologiniam vertinimui – skaityti Äia), kaip tinkamai parengti vaikÄ…, paaiÅ¡kinimÄ… apie tÄ—vų vaidmenį Å¡iame procese.

 

 

Tėvams (globėjams) apie specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus (iki 7 m.) bei pagalbos galimybes vaikui/šeimai Vilniaus mieste

Elgesio ar (ir) emocijų sunkumų arba (nerimo) sutrikimų turintys vaikai: ugdymo ir pagalbos teikimo specifika