Tėvai yra vaikų auklėjimo pagrindas. Vaikai ir tėvai turi būti neatsiejami, o darželis tai tik pagalbinė auklėjimo priemonė.

Dažnai tėvai tiki, kad problemos išsispręs pačios, ar vaikų bėdas bando spręsti šeimos rate. Kartais vien priežasties įvardijimas padeda išspręsti problemą arba tampa pirmuoju žingsniu jos sprendimo link.

Kai kyla nerimas, kai sunku apsispręsti, kai abejoji, ar tikrai teisingai elgiesi vienose, ar kitose situacijose, visuomet verta pasikalbėti su specialistu.

„Jei uždarysite duris visoms klaidoms, tai ir tiesa liks už durų.“ (R. Tagorė)

 

 

 

Specialiojo pedagogo veikla grįsta korektišku gautų duomenų panaudojimu, informacijos konfidencialumu.

Susisiekti galite  el. p. specped@molinukas.vilnius.lm.lt

 

Specialiojo pedagogo veiklos tikslas – vaiko gerovė, teikti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų, sutrikimų bei negalių, didinti specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymosi veiksmingumą, siekiant asmeninės pažangos.

 

Specialiojo pedagogo uždaviniai:

  • Pastebėti ir nustatyti mokinių specialiuosius ugdymosi  poreikius ir juos tenkinti.
  • Padėti sudaryti kuo palankesnes ugdymosi sąlygas specialiųjų poreikių turintiems mokiniams, kurti saugią ir draugišką aplinką.
  • Diferencijuoti ugdymą atsižvelgiant į skirtingus mokinių ugdymosi poreikius bei gebėjimus.
  • Skatinti mokinių saviraišką, pasitikėjimą savimi, įtraukiant juos į grupinę veiklą.
  • Stiprinti mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimą ugdyti mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi  poreikių.

Specialiojo pedagogo funkcijos:

  • Atlieka pedagoginį vaikų vertinimą, nustato vaikų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei įvertina pažangą darželyje;
  • Bendradarbiauja su pedagogais, specialiųjų poreikių vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, darželį aptarnaujančios pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais;
  • Numato ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų poreikių vaikų poreikius bei galimybes, ir juos taiko;
  • Padeda specialiųjų poreikių vaikams įsisavinti ugdymo turinį (specialiojo pedagogo kabinete ar grupėje) ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
  • Pataria pedagogams, kaip pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams mokomąją medžiagą ir mokymo priemones, rengti ugdymo programas;
  • Teikia metodinę pagalbą pedagogams, specialiųjų poreikių vaikų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymo klausimais;
  • Naudoja ugdymo procese mokymo priemones atsižvelgdamas į specialiųjų poreikių vaikų amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;
  • Dalyvauja vaiko gerovės komisijos veikloje;
  • Taiko savo darbe specialiosios pedagogikos naujoves.

 

 

Socialinio pedagogo veikla grįsta korektišku gautų duomenų panaudojimu, informacijos konfidencialumu.

Susisiekti galite  el. p. socped@molinukas.vilnius.lm.lt

 

Socialinis pedagogo vaidmuo – būti įstaigoje konsultantu sprendžiant įvairius klausimus susijusius su vaiko pagrindinių reikmių tenkinimu, saugumo ir socialinės adaptacijos užtikrinimu. Rinkti, kaupti ir analizuoti informaciją, reikalingą vaikų problemoms spręsti, bendradarbiaujant su darželio bendruomene, esant būtinybei – su kitomis institucijomis. Dalyvauti sprendžiant krizinius atvejus. 

 

Socialinio pedagogo veiklos tikslas – vaiko gerovė, pozityvi vaiko socializacija.

 

Socialinio pedagogo veikla ugdymo įstaigoje:

 

  • Komandinis darbas vaiko gerovės komisijoje (VGK).
  • Vaikų asmens bylų (VAB) formavimas ir tvarkymas.
  • Mokinių registro duomenų tvarkymas (MR)
  • Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) Mokinių nemokamo maitinimo apskaita.
  • Darželių informacinėje sistemoje (ŠVIETIMAS) atsakingas už  vaikų lankomumo žiniaraščių pateikimą.
  • Švietimo valdymo sistemoje (ŠVIS) duomenų tvarkymas,
  • Administruoja internetinę svetainę www.molinukas.vilnius.lm.lt
  • Šviečiamoji veikla.
  • Prevencinis darbas.
  • Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais.
  • Socialinės pedagoginės pagalbos teikimas.
  • Lavina savo, kaip specialisto darbo įgūdžius, domisi socialinėmis inovacijomis, dalyvauja seminaruose.

 

Veiklos formos:

 individualus darbas su vaikais, tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais ir kitais
mokykloje dirbančiais specialistais;
 grupinis ir komandinis darbas;
 prevencinė, šviečiamoji veikla;
 tarpinstitucinis bendradarbiavimas.

 

Socialinis pedagogas savo darbe vadovaujasi šiomis vertybinėmis nuostatomis:

 

1. Pagarbos – kiekvienas yra vertas besąlygiškos pagarbos.
2. Atvirumo – kiekvienas turi teisę į atvirą ir nuoširdų bendravimą.
3. Tolerancijos – kiekvienas turi teisę turėti skirtingus įsitikinimus, vertybines nuostatas.
4. Unikalumo – kiekvienas yra savitas ir nepakartojamas.
5. Vaiko kaip asmenybės vertinimas.
6. Nesmerkimo ir neteisimo – socialinis pedagogas neturi būti teisėjas.
7. Empatijos – kiekvienas individas, grupė, bendruomenė turi žinoti, kad bus suprasti.
8. Priėmimo – kiekvienas individas turi teisę būti priimtas toks, koks yra, o ne toks, kokį nori matyti socialinis pedagogas.
9. Konfidencialumo – vaikų bylos ir jose sukaupta informacija turi būti saugoma tik socialiniam pedagogui prieinamoje vietoje ir gali būti pateikiama kitiems tiktai gavus tėvų ar teisėtų globėjų sutikimą. Būtina laikytis paslapties apie vaiko problemas išlaikymo principų.
10. Pasitikėjimo – socialinis pedagogas neturi rodyti įtarumo ir nepasitikėjimo vaiku.

 

Į socialinį pedagogą gali kreiptis tėvai ir mokytojai, kai:

 

– vaikas turi emocinių, bendravimo, elgesio, adaptacinių sunkumų;
– vaikas patiria fizinį ar psichologinį smurtą ugdymo įstaigoje;
– vaikas turi bendravimo su bendraamžiais, mokytojais, tėvais sunkumų;

*********************************************************************************************************************